”Als je naar ons team kijkt, dan wordt iedereen in zijn/haar kracht gezet met waar hij/zij goed in is en voldoening uit haalt. Van het om tafel zitten met stakeholders en nieuwe functionaliteiten omzetten naar stories, het uitwerken van designs, tot aan de verdieping opzoeken in de techniek. Als je het bespreekbaar maakt, kun je alle kanten op binnen het team. Hierover wordt goed meegedacht”


Robert werkt al in de IT sinds hij klaar is met zijn studie en kwam er al snel achter dat hij het implementeren van software binnen consultancy zo leuk vond dat hij zelf invloed wilde uitoefenen hierop. Robert is Mendix Developer binnen Intersolve. Robert werkt nu een jaar bij Intersolve en is erg tevreden met zijn werkzaamheden.

“Ik heb gelijk een mooi project mogen oppakken waar ik de lead in mocht nemen. Dit hield in alle stakeholders bij elkaar te trekken om inhoudelijk alle gewenste functionaliteiten te bespreken en om te zetten naar stories, dat was echt top en leerzaam! Ik vind het fijn dat je bij Intersolve veel vrijheid krijgt.
Iets ondernemen en kijken welke richting je op wilt, zolang je dit zelf maar aangeeft en dan wordt er met je meegedacht over hoe dit kan worden aangepakt en uitgevoerd. Ik ben gewend om back-end software te bouwen maar nu ben ik meer bezig met de front-end software waar de klanten van Intersolve mee werken’’.


Het meest uitdagende aan Intersolve en zijn functie is de complete wereld achter cadeaukaarten en loyaliteitsprogramma’s leren begrijpen. Robert vertelde; “Ik denk dat het landschap het meeste complexe is, het meest uitdagende maar dat maakt het juist ook weer leuk. Als het te makkelijk is word ik niet uitgedaagd. Daarnaast wordt binnen mijn team niet alleen Mendix ingezet maar Mendix wordt ook gecombineerd met andere technieken en programmeertalen en dat is voor mij uitdagend”.


Robert geeft aan dat hij Intersolve een fijn bedrijf vindt. De cultuur binnen Intersolve is de kracht volgens hem en zegt hierover; “De organisatie is groeiende en ook in het aantal personeelsleden. Vaak zie je dan toch wel dat het wat bureaucratischer wordt of meerdere lagen krijgt en het mooie aan Intersolve vind ik dat iedereen voor elkaar klaar staat. Het maakt niet uit bij wie je aanklopt, als je vragen hebt word je altijd verder geholpen, je kan bij iedereen binnenlopen, het is echt een platte organisatie. Binnen een cultuur heb je altijd te maken met verschillende type mensen. Zo heeft ons team dat ook. Iedereen heeft zijn eigen kracht en die wordt zo goed mogelijk benut en dat versterkt elkaar juist omdat je elkaar zo goed verder kunt helpen en jezelf kunt ontwikkelen’’. ‘


Robert wil graag nog iets meegeven aan nieuwe medewerkers;
“Begin je net bij Intersolve, dan is het belangrijk dat je geduld hebt en veel vragen stelt. Doordat de materie in het begin redelijk complex en overweldigend kan zijn, kost het veel tijd om uit te zoeken hoe alle processen werken en die tijd krijg je ook. Leg in het begin niet teveel druk op jezelf. Geduld en veel vragen stellen is het belangrijkste in de eerste periode binnen Intersolve, en dan komt de rest vanzelf wel”.