Loyaliteitsprogramma voor winkels en retailers
Winkels maken maar wat graag gebruik van loyaliteitssprogramma’s waarmee klanten kunnen sparen voor korting of extra’s. Intersolve verzorgt voor diverse winkeliers en retailers loyaliteitsoplossingen. Voor de loyaliteitsprogramma’s die we via ons platform verwerken, gebruiken we zoveel mogelijk de bestaande kassa, (betaal)terminal of webshop-infrastructuur van onze klanten. Dat maakt een loyaliteitsprogramma optimaal implementeerbaar binnen de bestaande structuren van een bedrijf.
Sparen en besteden
Loyaliteitsprogramma’s kunnen op verschillende manieren worden ingericht:
- Door middel van aankopen wordt een puntensaldo opgebouwd, dat vervolgens kan worden besteed aan kortingen of speciale aanbiedingen.
- De consument ontvangt digitale coupons. Dit zijn persoonlijke aanbiedingen of acties die aan een kaart zijn gekoppeld, bijvoorbeeld naar aanleiding van een campagne. Bij het scannen van een kaart met een digitale coupon wordt de op dat moment geldige actie/coupon verzilverd.
- De consument ontvangt bij besteding van een bepaald bedrag een cadeaukaart of voucher die kan worden gebruikt als betaalmiddel bij een volgende aankoop.
Een loyaliteitskaart kan zowel een plastic kaart zijn als een QR code in een mobiele toepassing.
Voordelen van een goed loyaliteitsprogramma
Een goed ingericht loyaliteitsprogramma verhoogt de kans op herhaalbezoeken, waarbij jij als manager van het loyaliteitsprogramma kunt sturen op aankoopgedrag en winkelmoment. Je klanten kunnen zowel coupons als punten, kortingstegoed of cadeaus sparen op een fysieke pas (plastic kaartje) of op een digitale pas. Intersolve kan eenvoudig klantdata koppelen aan je campaignsysteem en je CRM-systeem. We rapporteren je vrijval, ouderdomsanalyse en financiële gegevens. Je weet dan altijd waar je aan toe bent op loyaliteitsgebied. Werk je met consumentenapps? Dan verzorgen we ook hiervoor een veilige interface.