Marketeers spreken de laatste jaren in toenemende mate over het belang van Omnichannel.

 

Omnichannel shopper activatie houdt in dat een organisatie haar (potentiële) klanten via meerdere kanalen bereikt. Consumenten zien namelijk geen kanaal, maar een bedrijf, of merk. Ze kopen, of oriënteren niet in een webshop of in een winkel, maar ze kopen (met een reden) bij een bepaald bedrijf.

 

Het is geen gemakkelijke opgave om jouw (potentiële) klant over deze kanalen en in de klantreis te bereiken. Laat staan activeren.  Er spelen meerdere marktuitdagingen waar (r)etailers en merkfabrikanten mee worstelen:

 

1. De klantreis wordt steeds complexer, want de shopper bevindt zich overal. Door het toenemende belang van online en de smartphone in deze reis is het van belang om jouw promoties en communicatie verder te digitaliseren. Het zogeheten ROPO (Reseach Online, Purchase Offline) effect is een terugkerend item.

 

2. Het is door onder andere het afnemende folderbereik en het verdwijnen van advertentie cookies, steeds belangrijker om zelf te kunnen communiceren met jouw (potentiële) shoppers. Daarmee neemt het belang van het verzamelen en inzetten van eigen – first party – data toe.

 

3. Om de waarde van jouw geïnvesteerde advertentie euro (=ROAS: Return on Advertising Spend) terug te kunnen rekenen, is het van belang om de opbrengsten in de winkel, mee te nemen in je berekeningen.

 

4. De wens is om meer te segmenteren en personaliseren en hiervoor zijn meer en bredere inzichten nodig in de klantreis.

 

Voor (r)etailers en merkfabrikanten is het cruciaal is om haar (potentiële) klanten beter te begrijpen.

 

Vooralsnog zijn er weinig simpele, fraudebestendige en traceerbare drive2store oplossingen in de markt beschikbaar om omnichannel shopper activatie te realiseren. Oplossingen die het mogelijk maken om innovatie en digitalisering toe te passen in promoties. En daarmee de missing link zijn tussen de digitale en fysieke wereld.

 

Vanuit Intersolve beschikken we over de techniek en connecties (80-90% van de NL retailers) op 110.000 kassa’s om jouw campagnes en mediakanalen, op product- of categorie niveau, te herleiden naar aankopen in fysieke locaties.

 

Een concreet voorbeeld hiervoor is de jaarlijkse Vegafavorieten actie die wij technisch mogelijk maken voor onze partners Albert Heijn, Postcodeloterij en Unilever. Via ons transactieplatform worden miljoenen transacties fraudebestendig geactiveerd en verwerkt, op specifieke Vegatatrische producten.

 

Meer weten over de mogelijkheden van (productgebonden) omnichannel shopper activatie? Neem dan contact op met sales@intersolve.nl