In september 2015 zette VVV Cards de eerste stap naar digitalisering van de cadeaubon met het uitgeven van een cadeaukaart die alleen online te besteden was, de VVV Giftcard.
De tweede stap werd in november 2017 gezet met de uitgave van de VVV Cadeaukaart, die in zowel webshops als fysieke winkels te gebruiken is. Hiermee was de volledige digitalisering van de papieren VVV cadeaubon na 42 jaar een feit. De kaart heeft vervolgens in 2018 een forse groei doorgemaakt en is al jaren de meest populaire cadeaukaart van Nederland.
De VVV Cadeaukaart wordt samen met Intersolve uitgebracht door middel van een co-branding overeenkomst.
Door het inzetten van de vergunning van Intersolve voor beheer van elektronisch geld, wordt het geld van de consument veilig beheerd. Daarnaast regelt Intersolve de betaaldiensten zoals incasseren bij distributiepunten en uitbetalen aan acceptanten.
Het digitaliseren van de populaire VVV Cadeaukaart was voor Intersolve een mooi project. Samen met VVV Cards is een optimale route uitgezet naar een flexibel systeem waarin alle aangesloten retailers volop gebruik kunnen maken van de kansen die de VVV Cadeaukaart hen biedt en de consument verzekerd is van veilig beheer van de tegoeden.
“Dankzij het innovatie karakter van Intersolve, haar grondige kennis van de markt van betaalsystemen alsmede de grote inzet van de medewerkers is de overgang zeer goed verlopen. We kijken er naar uit om samen met Intersolve de verdere digitale betaalmogelijkheden van de VVV Cadeaukaart de komende jaren door te ontwikkelen. We zijn immers pas begonnen!”
Raymond Smits van Waesberghe, manager Marketing & Businessontwikkeling VVV Cadeaukaarten