Casus: Vega Favorieten

De techniek achter een uniek Partnership

 

Circa 3 miljoen huishoudens krijgen, als lid van de Postcodeloterij, ieder jaar een Cadeaukaart thuisgestuurd. In het najaar van 2021 de ‘De Vega Favorieten’. De leden van de Postcodeloterij kunnen met deze kaart voor €12,50 aan duurzame boodschappen doen.

De actie is een cadeautje van de Nationale Postcode Loterij en Unilever en is bedoeld om het begrip duurzaamheid meer onder de aandacht te brengen en om meer mensen zover te krijgen dat ze bij het boodschappen doen meer gaan letten op duurzamere producten.

Het intersolve Transactieplatform en onze kassaconnecties

Intersolve maakt de jaarlijkse Postcodeloterij actie technisch mogelijk. Via ons transactieplatform worden jaarlijks miljoenen transacties op specifieke vegetarische producten, fraudebestendig geactiveerd en verwerkt. In de markt staan wij bekend als expert en marktleider in het beheren en verwerken van cadeaukaart / giftcard tegoeden. Dit klopt, maar we doen nog veel meer!

Met ons eigen transactieplatform helpen we onze ruim 450 klanten en partners in alle aspecten van (digitale) cadeaukaarten, loyaliteits- en betalingsactiviteiten.

Zo helpen wij retailers en merkfabrikanten (zoals Unilever) om unieke coupons / vouchers af te rekenen op hun kassa’s. Met onze meer dan 110.000 kassaconnecties en eigen techniek, zorgen we ervoor (e-)coupons slimmer worden ingezet door Retailers en Merkfabrikanten.

Voordelen van onze E-Couponing Oplossing

 

Door onze E-Couponing oplossing in te zetten in samenspraak met onze klanten, bieden we de volgende (vernieuwende) voordelen:

 

De (e-)Coupons en Vouchers zijn LOCATIE en PERSOON gebonden. Samen met onze klanten bepalen we wie welk (uniek) tegoed/korting ontvangt en hoe en waar deze verzilverd kan worden. In het geval van de actie van de Postcodeloterij gaat het om circa 3 miljoen klanten (huishoudens) die een cadeaukaart ter waarde van. € 12,50 ontvangen. Nadat het tegoed met een unieke code op de website is geactiveerd, kan het tegoed bij de supermarkt locaties worden verzilverd. Intersolve verzorgt de koppeling met de kassa, zelfscan en binnenkort ook webshops van de supermarkten.

 

De (e-)Coupons en Vouchers zijn TIJD gebonden. We kunnen een cadeaukaart in een datum-/tijdbereik verkopen en ze bijvoorbeeld in een bepaalde week, dag of zelfs op een happy hour in die week inwisselen. Bij de Vega Favorieten actie geldt een tijdsbestek van een aantal weken waarin het tegoed verzilverd kan worden.

 

De (e-)Coupons en Vouchers zijn PRODUCT of CATEGORIE gebonden. Bij de Vega Favorieten actie kan het tegoed aan een geselecteerd aantal vegetarische Unilever producten worden ingewisseld. Dit zonder de klantervaring te verstoren, want het is niet toegestaan ​​om lange wachtrijen in supermarkten te hebben.

Met onze E-Couponing oplossingen helpen we (r)etailers en merkfabrikanten de volgende marktuitdagingen te tackelen:

 

  1. Wij helpen om de klantreis inzichtelijk te maken door promoties en communicatie verder te digitaliseren en het ROPO-effect (Research Online, Purchase Offline) meetbaar te maken.
  2. Wij faciliteren in het verzamelen en inzetten van eigen – first party – data.
  3. Wij helpen jouw (potentiële) shopper, vanuit elk gewenst mediakanaal, naar de fysieke winkel te krijgen en hiermee de omnichannel ROAS (Return on Advertising Spend) volledig inzichtelijk te krijgen: we nemen de opbrengsten in de winkel mee in de berekeningen.
  4. Wij kunnen helpen met de financiële verrekening van de verkochte producten en de gerelateerde rapportages.
  5. Wij helpen je om jouw (potentiële) klanten beter te begrijpen, om vervolgens meer te kunnen segmenteren en personaliseren.

 

Intersolve werkt in verschillende branches met de productgebonden cadeaukaart / coupon functionaliteit. Onder andere voor HEMA, Primera, Gamma en Intratuin. Hier worden cadeaukaarten/coupons met eventuele specifieke producten en/of productcategorieën aangeboden en verwerkt. Je kunt denken aan specifieke schoolspullen of energiebesparende producten.

 

Meer weten over de mogelijkheden van (product gebonden) coupons en het inzichtelijk maken van fysieke/omnichannel shopper activatie voor jou als bureau, retailer of merkfabrikant? Neem dan contact op met sales@intersolve.nl